لامبورگینی پردیگون

ایده پشت این پروژه دست‌یابی به یک مدل فوق مدرن در سری محصولات لامبورگینی است که توانایی تولید در تعداد بسیار محدود بیست عدد را داشته باشد و در عین حال رقیب سوپر اسپرت خوش نام جهان یعنی بوگاتی ویرون باشد.

البته این طرح بسیار مفهومی و افراطی ارائه شده است.

طرح کلی بدنه یک جسم متحرک با خطوط تیز، سطوح چند ضلعی بسیار زیاد و زوایای گوناگون است و عناصر بصری سه بعدی زیادی را در خود نهفته دارد، و با نگاه به آن تا حدودی هواپیمای جت رادارگریز در ذهن بیننده تداعی می‌شود.


طراحی خارجی توسط سطوحی با جزئیات زیاد شکل گرفته است که زوایای متعدد آن با بخش نسبتا ساده بالایی خودرو که با دو بخش حباب مانند ترکیب شده است (که با هدف تجربه ای همانند جت جنگنده بوده است) ایجاد تضاد می‌کند.

هم‌چنین این خودرو پیام‌آور استفاده از تکنولوژی در خودروهای آینده است و در این راستا به استفاده در مقیاس وسیع از فیبر کربن پرداخته شده است که این الیاف نیز با جزئیاتی الهام گرفته از دانش هوانوردی ترکیب شده‌اند مانند ورودی بزرگ هوا در زیر شیشه جلو که به خنک شدن پیشرانه کمک می‌کند و توسط سه تیغه نازک در اطراف احاطه شده است که دقیقا مشابه آنتن‌های هواپیما است. در بخش عقب خودرو همه چیز به خروجی نسبتا بزرگ اگزوز ختم می‌شود و در قسمت پایینی آن یک دفیوزر شلوغ با بخش‌های متعدد جای گرفته است و در میان این شلوغی، چراغ ترمز سوم به شکل دو نوار باریک قرار گرفته است.


در فضای داخلی نیز از همان خطوط زاویه‌دار استفاده شده است که نتیجه کار فراهم شدن مکانی برای تمرکز بر رانندگی هیجانی و پر سرعت برای راننده بوده است. کانون طرح داخلی درست جایی است که نشان دهنده‌ها قرارگرفته‌اند و آن‌ها به خوبی با نمای بیرون خودرو هماهنگ شده‌اند، مرکز داشبورد نیز به خوبی ورودی هوای بزرگ بیرون از خودرو را پنهان کرده است.

دریچه‌های هوای سیستم تهویه مطبوع از شکلی جدید برخوردار هستند و در زیبایی داخل کابین نقشی موثر ایفا کرده‌اند، الیاف کربن به داخل کابین نیز نفوذ گسترده‌ای داشته است. غربیلک فرمان تقریبا شش ضلعی است و این بهترین شکل ممکن برای فرمان چنین خودرویی می‌تواند باشد و روی آن یک نمایشگر برای نمایش موقعیت دنده وجود دارد.

صندلی‌ها ترکیبی از رنگ تیره و قطعات سفید رنگ چند ضلعی است و با رودری‌ها بسیار همگن است تا این بخش تکمیل کننده طراحی مدرن داخل اتاق پردیگون باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:لامبورگینی, | 15:0 | نویسنده : SAIED |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.